Wystarczyło 10 miesięcy, by z salonów tej marki wyjechało więcej aut niż w całym ubiegłym roku. Poprzeczka znowu poszła w górę, a rekordowe zainteresowanie modelami Toyota Professional to nie przypadek. Pełna oferta niezawodnych, solidnych i wszechstronnych aut przekonuje klientów z różnych branż, a fachowcy zyskują szyte na miarę narzędzia gotowe do ciężkiej pracy. Oprócz tego – dominacja w szybko rosnącej kategorii elektrycznych vanów i nowa, szersza gama modeli na 2025 rok. Jakie samochody dla biznesu klienci w Polsce wybierają najchętniej?
Kto nie idzie do przodu ten się cofa – znane powiedzenie sprawdza się na rynku aut dostawczych. Spore przemeblowanie w portfolio Toyoty dowodzi, że opłaca się być na bieżąco z nowymi technologiami i elastycznie reagować na potrzeby klientów. Odświeżona gama Toyota Professional pomaga przedsiębiorcom, niezależnie od tego, czy chodzi o drobną działalność usługową, czy większy biznes logistyczny, w którym liczy się efekt skali. Największa nowość? W całkiem dosłownym znaczeniu jest nią nowa Toyota PROACE MAX, czyli van topowego segmentu HDV. Nie mniej istotne są PROACE i PROACE CITY po liftingu, które wjeżdżają do salonów z odświeżonym designem, bogatszym wyposażeniem i kabinami, których ergonomia jeszcze bardziej ułatwia pracę.
Trzy modele, pełen wachlarz potrzeb
Modelowe trio pokrywa dziś właściwie cały zakres potrzeb dla biznesu. Mobilny warsztat, usługi hydrauliczne albo dowóz jedzenia w mieście? PROACE CITY sprawia, że manewrowanie po ciasnych uliczkach czy parkowanie na żyletki idzie całkiem gładko, oczywiście przy zachowaniu walorów praktycznych auta. Firmy, które potrzebują czegoś większego, ale nadal zwinnego (np. serwisy rowerowe, lokalne sklepy czy architektura zieleni) mogą polegać się na Toyocie PROACE. To złoty środek – połączenie wymiarów umożliwiających wjazd do podziemnych garaży z dużą przestrzenią ładunkową. Kiedy w firmie potrzebne są bezkompromisowe gabaryty, PROACE MAX staje się oczywistym wyborem. Jego ładowność, konfiguracje i dostępność różnych napędów sprawiają, że poradzi sobie doskonale z każdym zadaniem. Toyota Professional proponuje teraz gamę, która odpowiada na potrzeby praktycznie każdego przedsiębiorcy.
Foto: Materiały prasowe
Toyota z dotacją
Co więcej, wszystkie trzy modele można wybrać zarówno w konwencjonalnie napędzanych, jak i elektrycznych wariantach. Elektryczne samochody Toyota Professional cieszą się wiodącą pozycją w swoich segmentach. Już prawie co drugi samochód w kategorii kompaktowych vanów elektrycznych to PROACE CITY Electric, a w segmencie największych vanów elektrycznych liderem jest PROACE MAX Electric. Segment średnich vanów elektrycznych należy z kolei do PROACE Electric. Kluczowa jest jednak wolność wyboru – każdy znajdzie napęd dopasowany do własnych potrzeb – niezależnie czy świadczy usługi w ścisłym centrum, czy dziennie pokonuje setki kilometrów w trasie. Teraz, dodatkowym argumentem za wyborem elektrycznego vana jest możliwość skorzystania z dotacji w ramach programu NaszEauto. To program wsparcia zakupu lub leasingu pojazdów bezemisyjnych stworzony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Dopłaty w wysokości nawet 70 tys. złotych pozwalają obniżyć koszt zakupu lub radykalnie zmniejszyć ratę w finansowaniu. Szeroki wybór produktów takich jak leasingi i kredyty dostępne w salonach Toyoty dodatkowo ułatwia podjęcie decyzji o zakupie.
Możliwości konfiguracji wykraczają daleko poza wybór silnika czy koloru nadwozia – fabryczne zabudowy oraz konwersje produkowane przez renomowanych partnerów i objęte gwarancją to dodatkowy atut dla klientów, którzy potrzebują specjalistycznych narzędzi w walce o klienta. To właśnie wszechstronna oferta Toyoty sprawia, że marka stała się liderem rynku LCV w Polsce.
PROACE CITY z awansem. To klasowy lider
Czym wyróżniają się poszczególne modele? Ofertę japońskiej marki otwiera PROACE CITY. To najmniejsza dostawcza Toyota w gamie, która w 2025 roku awansowała na pozycję wicelidera całego rynku LCV. W segmencie kompaktowych vanów auto pozostaje numerem jeden od 2021 roku. To prawdziwy bestseller, który przekonał klientów swoją zwrotnością, oszczędnym napędem i charakterem dopasowanym do realnych potrzeb. Kompaktowa Toyota występuje jako klasyczny van, furgon brygadowy a także osobowy wariant Verso. Klienci mogą wybrać jedną z dwóch długości nadwozia i do dyspozycji mają pełen wachlarz silników: benzynowych, wysokoprężnych i elektrycznych. Podstawowa jednostka 1.2 D-4T ma 110 KM. Silniki Diesla o oznaczeniu D-4D są dostępne w wersjach 100 i 130-konnych, zestawionych z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniowym automatem. Elektryk ma moc 136 KM i może pokonać 330 km na jednym ładowaniu, co w praktyce może oznaczać nawet kilka dni intensywnej pracy bez konieczności podłączania do ładowarki. Nic dziwnego, że PROACE CITY już od niemal 5 lat okupuje fotel klasowego lidera.
Foto: Materiały prasowe
Toyota PROACE – poziom wyżej
Dostawcza Toyota PROACE w gamie modelowej plasuje się o jeden segment wyżej. To przekłada się na przestrzeń ładunkową o pojemności do 6,6 m³ i bezkonkurencyjną ładowność sięgającą 1400 kg. Uciąg na haku to solidne 2,5 tony, a system Smart Cargo umożliwia przewożenie nawet wyjątkowo długich przedmiotów. Belki, profile, listwy, które u konkurentów wystają zza uchylonych drzwi, w Toyocie podróżują bezpiecznie, schowane w dodatkowej przestrzeni. Toyota PROACE występuje w dwóch długościach nadwozia (Medium i Long), a w komfortowej wersji osobowej Verso zabierze na pokład nawet dziewięć osób. Rozwiązaniem, które łączy walory dostawczaka i wersji osobowej jest z kolei odmiana brygadowa, a PROACE Platforma to chętnie wybierany przez klientów model do zadań specjalnych – zabudowany praktyczną i lekką skrzynią, o dużej ładowności.
W palecie silników dominują oszczędne jednostki wysokoprężne. Diesle o mocy od 120 do nawet 180 KM łączą niskie zużycie paliwa z dynamiką i wysokim momentem obrotowym, który dochodzi do głosu podczas jazdy z obciążeniem. W ofercie jest też PROACE Electric, czyli wariant bezemisyjny, dostępny z akumulatorem 50 kWh lub 75 kWh. Taka pojemność przekłada się na zasięg nawet do 350 km.
Foto: Materiały prasowe
Największa i najbardziej pojemna – PROACE MAX
Toyota PROACE MAX konsekwentnie umacnia swoją pozycję w segmencie największych samochodów dostawczych. Ten model to bezkompromisowe podejście do przestrzeni załadunkowej. Wysokość nadwozia w tym przypadku nie pozwoli już na wjazd na parking podziemny, ale idą za tym naprawdę ogromne możliwości – ładowność sięgająca 1,5 tony, pojemność aż do 17 m3 i uciąg przyczepy o masie 3000 kg to parametry, które nie maja sobie równych. Rozwijać i skalować biznes pomagają też szerokie możliwości konfiguracji – Toyota PROACE MAX dostępna jest w sześciu wariantach opartych na dwóch rozstawach osi i trzech długościach nadwozia, co daje pole do popisu podczas zamawiania egzemplarza szytego na miarę.
Wersji w ofercie jest jednak znacznie więcej. Od klasycznego furgonu, przez podwozie do zabudowy, po wersje ze skrzynią lub wywrotką trójstronną – wszystkie dostępne z pojedynczą lub podwójną kabiną. Na gwiazdę oferty wyrasta wyjątkowo mocny PROACE MAX Electric, wyposażony w bezemisyjny napęd o mocy 270 KM i baterię magazynującą 110 kWh energii. Dla tych, którzy poruszają się głównie w trasie – silniki wysokoprężne. Diesle mają moc od 120 do 180 KM i są dostępne również z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów. PROACE MAX do równania dodaje jeszcze bogate wyposażenie i szereg praktycznych rozwiązań. Wynikiem jest niemal 10-procentowy udział w rynkowej kategorii i szybko rosnąca liczba rejestracji.
Toyota Professional. Dlaczego warto zaufać liderowi?
Co liczy się w biznesie? Może się wydawać, że zakup auta do firmy to prosta kalkulacja w Excelu, ale w czasach zaciętej konkurencji liczy się też kompletny zestaw usług i rozwiązań, które sprawiają, że oferta z „dobrej” awansuje automatycznie do rangi „najlepszej”. Pozycja rynkowego lidera Toyoty Professional to zasługa szeregu unikalnych zalet.
Przede wszystkim – bogatsze wyposażenie już w standardzie. Czasy spartańskich dostawczaków, w których na próżno szukać klimatyzacji czy radia już dawno minęły. W Toyocie nie trzeba dopłacać za udogodnienia, które u rywali niejednokrotnie wyceniane są dodatkowo.
Foto: Materiały prasowe
Po drugie – zabudowy. Toyota oferuje je w salonach i pozwala wybierać spośród specjalistycznych rozwiązań tworzonych przez fachowców, dla fachowców. Konwersje i modyfikacje są objęte gwarancją dokładnie taką, jak samochód. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz kontenera, chłodni utrzymującej temperaturę na minusie czy mobilnego warsztatu – Toyota proponuje gotowe, sprawdzone rozwiązanie, które można zaimplementować od ręki.
Po trzecie – gwarancja PRO, czyli kompleksowa, rozszerzona ochrona dla nowych samochodów. Obowiązuje ona przez 3 lata lub do 1 000 000 kilometrów. Ponadto, kierowcę i jego biznes chroni również Gwarancja Mobilności, zapewniająca pomoc i ciągłość pracy w razie niespodziewanej awarii.
Rozbudowane zaplecze techniczne Toyoty to zasługa rozwijającej się sieci Toyota Professional – to coś więcej niż tylko punkty sprzedaży i serwisu, ale przede wszystkim specjaliści, którzy naprawdę rozumieją realia transportu, budowlanki czy usług i potrafią dobrać idealnie dopasowane rozwiązanie. Sieć już teraz ma ogólnopolski zasięg i gęsto pokrywa mapę kraju, a to daje to firmom poczucie bezpieczeństwa, niezależnie od tego, gdzie działają i jak dużym parkiem maszyn dysponują. Gdy klient przychodzi do salonu z zamiarem zakupu, kropką nad i są warunki flotowe oraz finansowanie KINTO One, które pozwala wyliczyć koszty nabycia i użytkowania w przewidywalny sposób – z niską miesięczną ratą i bez zamrażania dużych środków na starcie. Tak wygląda nowoczesne podejście do biznesu – z elastycznymi warunkami i bez niepotrzebnego ryzyka.

