Tłusty czwartek obchodzimy już 8 lutego. Z tej okazji zarówno Lidl jak i wiele innych marketów wprowadziły do sprzedaży szczególnie dużą ofertę pączków. Niestety niemiecki dyskont musiał wycofać jedną z partii artykułów. Wszystko przez błąd dotyczący składu.
Pączki wycofane z Lidla. Zarzucono błąd
Lidl wycofał ze sprzedaży pączki wegańskie. Klienci zwrócili uwagę, że te zawierają odzwierzęcą laktozę, której w tego typu produktach absolutnie być nie powinno. Dyskont natychmiast ustosunkował się do uwag i podkreślił, że dał się wprowadzić w błąd producentom.
„Z uwagi na niespełnienie przez współpracującego z nami dostawcę standardów dotyczących żywności wegańskiej, a także wprowadzenie nas w błąd co do składu dostarczonego produktu, podjęliśmy decyzję o natychmiastowym wycofaniu ze sprzedaży pączków o smaku jagodowym” – napisał Lidl w oświadczeniu dla prasy.
Lidl dał do zrozumienia, że przestrzeganie odpowiednich standardów jest dla sieci bardzo ważne. „Naszą działalność operacyjną budujemy w oparciu o strategię CSR, koncentrującą się na sześciu obszarach, są to: promocja zdrowia, zaangażowanie w dialog, uczciwe działanie, ochrona zasobów i klimatu oraz poszanowanie bioróżnorodności” – dodawano w komunikacie.
Pączki wzbudziły kontrowersje. Klienci zareagowali w porę
Przyglądając się sprawie, można mieć wrażenie, że klienci zareagowali w porę. Pączki wegańskie dostępne były w ofercie już od kilku dni, jednak to 8 lutego chętnych na zakup mogłoby być wyjątkowo dużo. W najgorszej sytuacji znaleźliby się weganie, którzy na co dzień nie spożywają żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego.
Miała być opcja dla wegan, jednak w tym roku jej nie będzie. „Aktualnie w tegorocznej ofercie nie mamy propozycji pączków dla wegan. Bezpieczeństwo oraz zaufanie naszych klientów stanowią dla nas najwyższą wartość” – napisano w komunikacie dyskontu w mediach społecznościowych.
Dla jasności firma zamieściła też w sieci zdjęcie wadliwego pączka. Wynika z niego, że to przysmak w kwadratowym kształcie oblany lukrem i różową polewą. Zobaczyć można go było m.in. w aktualnej gazetce promocyjnej sieci. Został opisany jako wegański z nadzieniem jagodowym i kosztował 2,59 zł.