Raport oparty był na kwestiach najważniejszych dla odbiorcy: przejrzystości w powstawaniu informacji, wysokich standardach dziennikarskich oraz uczciwym prezentowaniu odbiorcy w swoim medium.

Według „Reuters Institute Digital Report” Interia cieszy się drugim największym zaufaniem pośród mediów internetowych w Polsce. Osiągnęła 43 proc. zaufania wśród Polaków wobec zaledwie 24 proc. nieufności. Odpowiedź „nie mam zdania” wskazało 34 proc. ankietowanych.

Wysoko uplasował się także Polsat News. Kanał informacyjny telewizji Polsat wyprzedził m.in. kanały TVN i TVP, i zdobył zaufanie blisko połowy Polaków (48 proc.). Jednocześnie nieufność zadeklarowało jedynie 22 proc. ankietowanych. Brak zdania na temat Polsat News wyraziło 31 proc. badanych.

Dane pokazują, że media Grupy Polsat-Interia są w ścisłej czołówce polskich nadawców, jeśli chodzi o wskaźniki wiarygodności i zaufania. 

Liderem rankingu zaufania jest RMF FM – blisko 54 proc. ankietowanych darzy zaufaniem tego nadawcę. Brak zdania wyraziło 30 proc., a brak zaufania 16 proc.

Raport uwzględnił również udział sztucznej inteligencji w tworzeniu informacji. Zaledwie 15 proc. badanych czułoby się komfortowo, gdyby materiały były tworzone głównie przez AI. Z kolei 33 proc. badanych byłoby skłonnych korzystać z treści tworzonych przez człowieka z pomocą AI.

W ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł odsetek osób, którym zdarza się unikać wiadomości. W 2017 przyznało się to tego 29 proc., a podczas tegorocznych badań 39 proc. ankietowanych. Spadło również ogólne zaufanie do mediów informacyjnych – z 56 proc. w 2015 roku do 39 proc. w 2024 roku.

Badanie wykazało również, że głównymi powodami korzystania z mediów są: możliwość bycia na bieżąco, walory edukacyjne oraz oferowanie różnej perspektywy na dany temat.

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version