Codziennie w serwisach informacyjnych Telewizji Republika powielane są materiały na temat „manipulacji” Jerzego Owsiaka. To właśnie w związku z przekazem telewizji Tomasza Sakiewicza 70-latek miał zadzwonić do fundacji WOŚP i stwierdzić w rozmowie, że Owsiaka trzeba zastrzelić. 

Zobacz wideo Janusz Kowalski wychwala Kotecką i odgraża się dziennikarzowi TVN-u

Spirala nienawiści w TV Republika. „Codziennie tysiące ludzi są obiektem hejtu”

Niedługo po groźbach, jakie usłyszał prezes Wielkiej Orkiestry świątecznej Pomocy, TV Republika opublikowała materiał, w którym Jerzego Owsiaka nazwała „sprawnym manipulatorem, który posługuje się emocjonalnym szantażem”. – Owsiak sprawę zgłasza na policję. Kieruje jednocześnie niebotyczny hejt na niezależne od rzdu redakcje i popełnia wpis, który jest groteskową odpowiedzią na dziennikarską dociekliwość – oświadczyli redaktorzy TV Republiki w przygotowanym materiale. Jeden z ekspertów telewizji stwierdził ponadto, że Owsiak „buduje syndrom ofiary”. – Nie pierwszy raz używa modelu, że jest zaszczuwany, jest obiektem hejtu. W Polsce w internecie codziennie tysiące ludzi są obiektem hejtu – stwierdził Piotr Semka. 

W kolejnych materiałach przedstawianych w programach informacyjnych TV Republiki padają stwierdzenia, że „ludzie Owsiaka” grożą niezależnym dziennikarzom, w tym redaktorowi naczelnemu telewizji Tomaszowi Sakiewiczowi. Co więcej, to Owsiak „ma prowokować ataki nienawiści” na ludzi, „którzy po prostu wypełniają swoje obowiązki, „dehumanizuje połowę społeczeństwa” i „puszcza w ruch machinę hejtu”. 

Wielka zbiórka Republiki. „Trzeba się oprzeć łzawym historiom”

Nagonka na Owsiaka jest skutecznie wykorzystywana do rozpowszechniania zbiórki na Telewizję Republika. „Trzeba się oprzeć łzawym historiom i wesprzeć Telewizję Republika”, „Ckliwym historiom – nie. Wspieram wolność słowa, wspieram odważnych dziennikarzy” – to tylko część z używanych haseł w programach informacyjnych i publicystycznych telewizji.

Od razu po wyemitowanych materiałach na ekranie pojawia się plansza z numerem konta i wszystkimi szczegółami potrzebnymi do dokonania wpłat na konto stacji. Na swojej stronie internetowej dodatkowo Telewizja Republika chwaliła się akcją „Nie daję Owsiakowi, wspieram Republikę”, która miała powstać z inicjatywy Klubów Gazety Polskiej. Z okazji nowej kampanii telewizja stworzyła nawet własne serduszka na wzór „wośpowych” – w niebieskim kolorze z logiem stacji. 

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version