Zmiana ma na celu dostosowanie się do potrzeb współczesnych odbiorców mediów wśród mniejszości niemieckiej w Polsce. Nowe wydanie będzie ukazywać się raz w miesiącu, a portal internetowy wzbogacony zostanie o aktualności, podcasty i audycje.

Nowa odsłona mediów mniejszości niemieckiej

Podczas konferencji prasowej w Opolu przewodniczący Związku Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce, Rafał Bartek, ogłosił nową koncepcję medialną dla środowiska niemieckiego w Polsce. Legendarne „Wochenblatt”, ukazujące się od 1989 roku, przechodzi transformację – z tygodnika w miesięcznik o nowej nazwie „Neues Wochenblatt.pl”.

Nowoczesna forma. Tradycyjna treść

Nowy magazyn będzie liczyć 52 strony i pojawiać się będzie pod koniec każdego miesiąca. Oprócz odświeżonego logo, redakcja stawia na dynamiczny rozwój wersji cyfrowej. Na portalu internetowym publikowane będą codzienne wiadomości, analizy polityczne, wywiady z ekspertami oraz materiały multimedialne. Z myślą o młodszych odbiorcach, uruchomione zostaną podcasty i audycje radiowe dostępne online.

Głos mniejszości niemieckiej w Polsce

Dla nas, jako społeczności niemieckiej w Polsce, własne niezależne media mają ogromne znaczenie. To przestrzeń, w której możemy prezentować naszą perspektywę, pielęgnować kulturę i język, a także prowadzić dialog z większościowym społeczeństwem – podkreślił Rafał Bartek.

Krok w stronę przyszłości

Transformacja „Wochenblatt” to odpowiedź na zmieniające się nawyki medialne i potrzeby informacyjne współczesnych czytelników. Dzięki połączeniu druku z internetem, tradycji z nowoczesnością, „Neues Wochenblatt.pl” ma stać się silnym głosem mniejszości niemieckiej w Polsce – zarówno w formacie papierowym, jak i cyfrowym.

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version