Do niecodziennej sytuacji doszło w środę w jednym z wrocławskich autobusów miejskich. Podczas jazdy linią 114 w kierunku centrum miasta, jeden z pasażerów przez przypadek nacisnął przycisk „stop”, informując tym samym kierowcę, że chce wysiąść na przystanku na żądanie.

Okazało się jednak, że pasażer się pomylił i wcale nie chciał wysiadać na najbliższym przystanku. Kiedy autobus się zatrzymał, a drzwi się otworzyły, podróżujący wrocławskim MPK poinformował kierowcę, że omyłkowo wcisnął guzik. Ten z kolei zaskoczył pasażerów gwałtowną reakcją. 

Wrocław. Kierowca MPK obraził się na pasażerów. Wszystko przez naciśnięcie guzika „stop”

Jedna z uczestniczek zdarzenia opisała „Faktowi” całą sytuację. Kierowca „opuścił swoje miejsce pracy i wyszedł do pasażerów, pokazując na drzwi i wymuszając na osobie naciskającej przycisk opuszczenie pojazdu” – relacjonowała kobieta.

Mimo że pasażer przeprosił kierowcę i wyjaśnił incydent, mężczyzna – jak wynika z opisywanego przez czytelniczkę zdarzenia – miał kazać wszystkim osobom podróżującym tą linią wysiąść i znaleźć inny środek transportu. Kiedy pasażerowie dopytywali o powód, kierowca odparł, że nie wyruszy dalej, ponieważ się obraził.

Ponadto, mężczyzna miał poinformować, że „za karę będziemy stać na przystanku z otwartymi drzwiami i nie ruszymy dalej, bo skoro jeden z pasażerów nacisnął omyłkowo przycisk, cały autobus musi ponieść karę„. 

Podobną relację zdarzenia przedstawił inny z pasażerów w rozmowie z „Gazetą Wyborczą”. Ostatecznie, po interwencji podróżnych, autobus odjechał z przystanku, na którym miał stać około 15 minut.

W związku z niecodziennym zdarzeniem i zachowaniem kierowcy, Interia skontaktowała się z MPK Wrocław.

Wrocław. Kierowca autobusu został zwolniony. MPK: Czarno-biała sytuacja

Rzecznik prasowy MPK Wrocław Daniel Misiek przekazał nam, że informacja o zdarzeniu dotarła do nich jeszcze tego samego dnia. Niedługo później zajęto się weryfikacją doniesień o incydencie i zachowaniu kierowcy linii 114.

– W czwartek rano nasz podwykonawca Mobilis, po tym, jak ustalił wszystkie szczegóły i uzyskał pewność, jak ta sytuacja wyglądała, podziękował kierowcy za współpracę – podkreślił.

W rozmowie z Interią rzecznik prasowy zaznaczył, że MPK Wrocław ma „wpisane w instrukcje dla kierowców i motorniczych pewne standardy, które jasno określają, które zachowania są dopuszczalne, a które nie”. – Ta sytuacja była czarno-biała, nie można było postąpić inaczej – dodał, odnosząc się do decyzji podwykonawcy o zwolnieniu kierowcy.

Jak usłyszeliśmy, mężczyzna, który stracił już pracę, był zatrudniony w firmie Mobilis od 2023 roku i do tej pory nie wpłynęły na niego żadne skargi. Nigdy wcześniej nie doszło też do podobnej sytuacji we wrocławskim MPK. – Jeżeli chodzi o nasze zainteresowanie (współpracy z kierowcą – red.) w wymiarze zawodowym, ono nie będzie w ogóle kontynuowane – dodał Daniel Misiek.

Bądź na bieżąco i zostań jednym z ponad 200 tys. obserwujących nasz fanpage – polub Interia Wydarzenia na Facebooku i komentuj tam nasze artykuły!

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version