Pogoda w ostatnich dniach wyciągnęła Polaków z domów, a wiele osób zdecydowało się wybudzić z zimowego snu swoje rowery. Nowy sezon właśnie startuje, a my przyglądamy się coraz popularniejszym rowerom elektrycznym. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, sprawdzamy zasięgi oraz moc popularnych modeli, a także ich ceny – niektóre mogą pozytywnie zaskoczyć!
W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Rower elektryczny Huffy Everett Plus
Huffy Everett Plus to jeden z najtańszych rowerów elektrycznych na rynku, a sprawdzi się zarówno w przypadku kobiet, jak i mężczyzn. Jego zasięg wynosi 50 km, za co odpowiada wydajny akumulator litowo-jonowy umieszczony na ramie pojazdu, który ładujemy dosyć krótko, bowiem zaledwie w 3-4 godziny. Silnik o mocy 250 W umieszczono w tylnej piaście, dzięki czemu jest niewidoczny, a do tego pracuje bardzo cicho. Dzięki zastosowaniu aluminiowej, 18-calowej ramy, rower jest lekki i zwinny, a duże 27,5-calowe koła z oponami marki Kenda są nie tylko wytrzymałe, lecz przez gruby bieżnik zapewniają też odpowiednią przyczepność do podłoża. Nie zabrakło również czułych hamulców tarczowych z przodu oraz z tyłu, siedmiobiegowych przerzutek, oświetlenia oraz wyświetlacza LCD pokazującego parametry jazdy i baterii. Waga roweru wynosi zaś 21,5 kg.
Rower elektryczny Indiana E3400 U19
Kolejny uniwersalny rower elektrycznych, dostępny w całkiem przystępnej cenie jak na tego typu pojazdy. Znajdziemy tu bezszczotkowy silnik o standardowej mocy 250 W umieszczony z tyłu, zintegrowaną z 19-calową ramą baterię pozwalającą przejechać do 70 km na jednym ładowaniu, 27,5-calowe koła z oponami marki Deli i mocne hamulce. Manetki Shimano Altus typu SL-M315 oferują osiem biegów, a przedni amortyzator marki HL Corp Zoom typu 525HL/O wydatnie wpływa na komfort jazdy po nierównym terenie i pokonywanie przeszkód. Wszystkie parametry jazdy, stan naładowania baterii itp. odczytamy zaś na umieszczonym na kierownicy niewielkim wyświetlaczu LCD.
Rower elektryczny I-Bike Snow M17
I-Bike Snow M17 wyróżnia się efektownymi, grubymi oponami Chaoyang 26 x 4.0 typu Fat Bike, dzięki którym lepiej poradzi sobie na szutrowych, piaszczystych i błotnistych nawierzchniach, a także przy podjazdach pod górę. Z drugiej strony, mamy tu też lekką i kompaktową, 17-calową ramę wykonaną z aluminium. Bezszczotkowy silnik o mocy 250 W oraz akumulator są zaś dyskretnie wkomponowane w bryłę roweru, a sama bateria pozwala pokonać dystans 50 km ze wsparciem elektrycznym. Na drogach terenowych sprawdzi się także stalowy amortyzator na przodzie roweru, wygodnie wyprofilowane siodełko marki Denver, mechaniczne hamulce tarczowe Logan oraz siedmiobiegowe przerzutki.
Rower elektryczny Torpado Afrodite D18
Ten lekki, 18-calowy rower elektryczny dobrze sprawdzi się w przypadku kobiet i osób starszych do rekreacyjnego przemieszczania się po mieście. Akumulator dyskretnie umieszczono tu nad tylnym kołem, a jego pojemność może zaskoczyć – pozwala przejechać nawet 80 km na elektrycznym wspomaganiu, a do tego cechuje się żywotnością na poziomie 600 cykli ładowania. Wydajny silnik elektryczny Shengyi o mocy 250 W wesprze nas na dłuższych dystansach, a 26-calowe koła zapewniają dobry kontakt z podłożem oraz mniejszy kąt natarcia, co ułatwi pokonywanie różnych przeszkód. Torpado Afrodite D18 wyposażono także w nowoczesne hamulce Alhonga, dostosowane do jazdy w każdych warunkach pogodowych i siedmiobiegowe przerzutki, a na froncie znajdziemy jeszcze amortyzatory.
Rower elektryczny Bottecchia E-City Man M20
Włoska marka Bottecchia produkuje rowery już od ponad stu lat, a idąc z duchem czasu zaczęła też wypuszczać na rynek modele elektryczne. Bottecchia E-City Man, jak sama nazwa wskazuje, to męski rower idealny do miasta, o bardzo dużym zasięgu 80-100 km i z silnikiem bezszczotkowym o mocy 250 W. Całość opiera się na 20-calowej, aluminiowej ramie odpornej na korozję oraz na zestawie 28-calowych kół zapewniających pewną, dynamiczną jazdę. Nie zabrakło też mocnych hamulców marki Tektro, przedniego amortyzatora, oświetlenia LED, a także praktycznych dodatków pod postacią bagażnika, dzwonka i wyświetlacza LED. Z kolei siedem biegów pozwoli nam łatwo dostosować intensywność jazdy.
Rower elektryczny Ducati MG-20 U14
Lekki, kompaktowy i przede wszystkim składany rower elektryczny, który możemy nawet spakować do samochodowego bagażnika. Ducati MG-20 U14 posiada 14-calową, magnezową ramę, która mimo zintegrowanej baterii jest nawet o 30 proc. lżejsza od ramy aluminiowej, a także małe, 20-calowe koła z oponami, zapewniające lekkość i zwinność podczas poruszania się po mieście. Bezszczotkowy silnik umieszczony w tylnej piaście dysponuje standardową mocą 250 W, a wraz z baterią marki Samsung pozwala przejechać 50 km na jednym ładowaniu. Jej żywotność szacowana jest na 800 cykli ładowania, a sam proces uzupełniania energii potrwa 4-5 godzin. Rower posiada też sześć biegów i dobrze sprawdzi się zarówno w przypadku dorosłych, jak i dzieci.
Rower elektryczny MBM Kairos M18
Męski rower elektryczny z wyższej półki, który sprawdzi się nawet podczas dalekich wypraw terenowych. Posiada centralnie umieszczony silnik 250 W i baterię zintegrowaną z 18-calową ramą, która umożliwia przejechanie nawet 100 km na jednym ładowaniu. Żywotność akumulatora szacowana jest na 600 cykli ładowania, a czas samego zasilania wynosi osiem godzin. Pod kątem jazdy w trudnym terenie, warto wspomnieć jeszcze o dziesięciobiegowych przerzutkach, 29-calowych, wytrzymałych kołach z dużym bieżnikiem, hamulcach Promax czy przednich amortyzatorach SR Suntour. Rama roweru jest zaś aluminiowa i wykonana technologią hydroformowania, dzięki czemu jest jednocześnie lekka i bardzo wytrzymała.
Rower elektryczny Cecotec Sprint Silver
Uniwersalny oraz bardzo stylowy rower dla kobiet i mężczyzn, w którym baterię udało zmieścić się w smukłej, aluminiowej ramie. Duża pojemność akumulatora pozwala przejechać do 70 km na jednym ładowaniu, ośmiobiegowe przerzutki Shimano Altus zapewniają płynną i precyzyjną zmianę biegów, a podwójne hamulce hydrauliczne bezpieczeństwo jazdy. 28-calowe koła z cienkimi oponami dobrze sprawdzą się w jeździe po mieście, a na wyświetlaczu odczytamy wszystkie parametry naszej jazdy oraz stopień naładowania baterii. Na plus zaliczyć warto jeszcze regulowane, ergonomicznie wyprofilowane siodełko, na minus zaś brak amortyzatorów.