Błąd przy płaceniu kartą: Podczas dokonywania płatności bezgotówkowych nie należy bezrefleksyjnie i w pośpiechu przykładać karty do terminala. Może się bowiem zdarzyć tak, że wyświetlona na nim kwota będzie różnić się od faktycznej sumy do zapłacenia, co spowoduje stratę. Warto również poprosić o potwierdzenie płatności, które będzie niepodważalnym dowodem w przypadku rozbieżności kwot, nieodnotowania transakcji lub podwójnego naliczenia kwoty przez terminal.

Tyle kosztowały błędne transakcje: Według doniesień Polsat News w II kwartale 2023 r. banki odnotowały około 63 tys. błędnych transakcji opiewających na łączną kwotę ponad 21 milionów złotych. Jak wskazali dziennikarze, stanowiły one wówczas jednak zaledwie 0,002 proc. wszystkich płatności bezgotówkowych w kraju. Dodatkowo Polska jest jednym z najbezpieczniejszych państw pod względem oszustw dotyczących kart płatniczych. 

Zobacz wideo Czy Polska zbankrutuje? Ekonomia chłopskiego rozumu [Co to będzie odc.27]

Bank może zwrócić pieniądze: Bank może anulować wadliwą transakcję i przeprowadzić zwrot środków. Jest to możliwe dzięki procedurze chargeback, która jest dostępna dla wszystkich posiadaczy kart Mastercard i Visa. Aby otrzymać środki, należy zgłosić reklamację w banku, z którego otrzymaliśmy kartę płatniczą. Usługa chargeback obejmuje wszystkie transakcje dokonywane za pomocą kart płatniczych, również realizowane w sklepach stacjonarnych oraz w bankomatach.

Więcej informacji na temat banków znajduje się w artykule: „TSUE dał 'oręż dla kredytobiorców’. '9 na 10 umów zawiera błędy’. To może być wielka zmiana”.

Źródła: Polsat News, GOV.pl

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version