„Od lat konsekwentnie rozwijamy zrównoważony transport miejski, dbając nie tylko o komfort i wygodę naszych pasażerów, ale i środowisko” – informuje MPK Wrocław.

Wodorowy NesoBus jeździ po Wrocławiu

Dzięki zastosowaniu technologii wodorowej, NesoBus emituje jedynie parę wodną, redukując emisję szkodliwych gazów i zanieczyszczeń – oczyszcza tym samym powietrze.

NesoBus jest wyposażony w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 250 kW i pięć zbiorników na wodór, co pozwala przejechać do 450 km na jednym tankowaniu. Sam proces tankowania trwa tylko 15 minut.

– Podczas testów monitorować będziemy systemy bezpieczeństwa, regulujące ciśnienie i temperaturę oraz czujniki zderzeniowe układu wodorowego – powiedział Witold Woźny, prezes MPK Wrocław. – Wnętrze pojazdu oferuje najwyższy komfort dla pasażerów, dużą przestrzeń, klimatyzację, a także przestronną kabinę dla kierującego z regulowanym pulpitem – dodał.

Pierwsze obserwacje pracowników MPK Wrocław wskazują na przewagę autobusów wodorowych przede wszystkim pod kątem zasięgu pojazdów i czasu pracy.

Z testów własnych i obserwacji w innych miastach wiemy, że autobusy wodorowe mają tę przewagę nad autobusami konwencjonalnymi, że mają wydłużony czas pracy i zasięgi nawet do 450 kilometrów, co zwiększa ich efektywność operacyjną i sprawia, że są bardziej odpowiednie do długich tras miejskich.

Witold Woźny, MPK Wrocław

We Wrocławiu ruszyły testy polskiego autobusu na wodór NesoBusPolsat News

Autobus wodorowy NesoBus już dzisiaj wyjechał na linię 142 we Wrocławiu. W kolejnych dniach będzie można go przetestować także na innych trasach.

Pojazd będzie ładowany na stacji tankowania wodoru Neso przy ul. Obornickiej we Wrocławiu – przekazała Katarzyna Piec, członek zarządu spółki PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy.

Pasażerowie autobusu na wodór produkowanego w Świdniku zachwalali przede wszystkim jego nowoczesny wygląd i komfort jazdy. Osoby, które już miały okazję się nim przejechać doceniają także fakt, że pojazd jest polskiej produkcji.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version