Velvet Art to projekt, w którym sztuka została przeniesiona na przedmioty codziennego użytku. Sześć obrazów artysty Pawła Kowalewskiego znalazło się na opakowaniach chusteczek Velvet, tworząc linię Art.

Współpraca artystów ze znanymi markami zazwyczaj zarezerwowana jest dla obszaru dóbr luksusowych, lub marek aspirujących do tego, by znaleźć się na górnej półce. Unikatowe serie oraz kolekcjonerskie przedmioty, sygnowane nazwiskami twórców, są przeważnie dostępne dla elitarnego grona. Tymczasem marka Velvet, lider w rynku higieny papierowej w Polsce, oferujący szerokie portfolio produktów codziennego użytku takich jak chusteczki higieniczne i chusteczki uniwersalne, zwróciła się z propozycją współpracy do Pawła Kowalewskiego – cenionego współczesnego twórcy i jednego z założycieli legendarnego artystycznego kolektywu Gruppa. Prace artysty znajdują się w wielu prestiżowych kolekcjach w Polsce i na świecie, a teraz znalazły się także na nowej linii opakowań chusteczek Velvet Art, dla której użyczył praw do reprodukcji swoich obrazów. „Jestem zwolennikiem egalitaryzmu w sztuce. Udział w projekcie stanowi moją małą manifestację demokratyzacji sztuki. Każdy człowiek ma prawo do własnych doznań oraz pracy wyobraźni. To my, artyści, często utrudniamy ten dialog, przenosząc twórczość w wymiar ograniczonej dostępności” – mówi Kowalewski.

Zaprezentowanie dzieł na opakowaniach masowego produktu przełamuje bariery tej elitarności. Nowatorski koncept chusteczek Velvet umożliwia obcowanie ze sztuką w przestrzeni domu, w którym ta staje się dosłownie na wyciągnięcie ręki. „Jako rynkowy lider ciągle szukamy świeżych pomysłów na zachęcanie do uruchomienia wyobraźni przy obcowaniu z produktem, wychodzenia poza ściśle funkcjonalne sięganie po niego. Chusteczki są niezwykle wdzięcznym produktem, bo – przy ich wyborze – konsumenci kierują się nie tylko jakością, ale przede wszystkim wzorem opakowania, które zdobi nasze wnętrza. Dlatego obrazy Pawła Kowalewskiego pasują tu idealnie! Dzięki nim chusteczki stały się małym dziełem sztuki, które można zabrać do domu!” – komentuje Monika Sypek, dyrektor marketingu w Velvet CARE.

Kowalewski wybrał sześć dzieł – każde ma głębokie znaczenie, jest zagadkowym komentarzem do rzeczywistości, odwołaniem do literatury czy prozy życia. Pociągnięcia pędzla, nasycone kolory oraz przyciągające wzrok motywy, budzą emocje i dotykają wrażliwości artystycznej, którą każdy w sobie nosi. Inspirują do odkrywania niezwykłości w pozornie zwyczajnych przedmiotach codziennego użytku, zostawiają z przemyśleniami, jakie może wywołać jedynie sztuka. Wybrane prace to: „Szczęście”, „Radosne perlenie się słońca w wodzie”, „Painkiller”, „Fides against Intellectus”, „Rzeczywisty nie jest świat, w którym żyjemy…” oraz „Biesy”. „W kategoriach produktu i opowieści o nim zyskaliśmy nieznany dotąd wymiar interpretacyjny, który od użytkowników nie wymaga żadnych kompetencji, poza uruchomieniem wyobraźni” – tak o projekcie opowiada Kinga Jasnowska-Sobula, partner w agencji Communication Unlimited, odpowiedzialnej za promocję produktu.

Chusteczki uniwersalne z linii Velvet Art są już dostępne w sklepach, a najnowszą wystawę Pawła Kowalewskiego „Porażka Rozumu”, prezentującą prace z ostatnich 7 lat, można oglądać do 17 listopada 2024 w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia” w Radomiu. Wśród nich znajduje się sześć obrazów wykorzystywanych na pudełkach chusteczek Velvet Art.

O projekcie Velvet Art więcej można dowiedzieć się pod adresem: www.velvetart.info

Udział

Leave A Reply

Exit mobile version